Despre H&M si magazinul lor online

Acum doua saptamani am aflat si eu ca H&M a deschis magazinul online.

M-am bucurat tare mult, mie-mi plac hainutele de la ei si masurile lor imi vin foarte bine. In general nu prea am rabdare sa umblu prin magazine si sa probez, mai ales ca la lucrurile faine nici nu mai gasesc marimea mea. Asa ca sambata am petrecut vreo 2 ore pe site si am plasat o comanda destul de mare. Si tocmai pentru ca suma era mare, am ales sa platesc cu cardul.

Luni am primit un email referitor la expedierea comenzii precum si un link unde pot urmari comanda. Trecand peste faptul ca H&M lucreaza cu o firma romano-bulgareasca si linkul pe care il dau te directioneaza catre pagina in bulgara (cat de greu o fi ca in loc de  “www.econt.com” sa puna “ro.econt.com”?), pe site-ul respectiv nu poti afla absolut nimic pana cand coletul nu intra in tara. Pentru ca, desi nu este specificat nicaieri pe site (cel putin din cate am cautat eu), coletele nu se trimit din Romania ci de undeva din Italia. Nu e ca si cum nu pot eu sa dau doua click-uri si sa ajung pe varianta in limba romana, dar mi se pare lipsa de profesionalism.

Termenul de livrare este de 2-4 zile. Rezonabil. Doar ca la mine au trecut deja 8 zile si nici urma de colet. Vineri (deci dupa cele 4 zile) a aparut in sfarsit pe site-ul Econt o informatie: coletul a fost preluat de catre Cargus. Bun, ma bucur. Luni cel tarziu e la mine.

Luni dimineata, constat cu stupoare ca pachetul meu e tot in depozit la Cargus. Drept urmare ii sun sa ii balacaresc. Imi explica ca nu sunt singura in aceasta situatie, ca H&M nu a transmis datele de livrare complete si ca ei nu pot face livrarea pentru ca nu stiu unde sa livreze. Great! Va dau eu toate informatiile, zic. Pai nu, nu se poate. Doar expeditorul poate face acest lucru.

Sun la H&M. Si cand spun sun, inseamna ca pierd aproape 15 minute asteptand la telefon pana raspunde cineva (pentru a 3-a oara deja). Vorbesc cu un tip, ma asigura ca el personal va suna la Cargus sa rezolve problema, si ma va suna apoi cu un update. Desigur, nu s-a intamplat absolut nimic.

Acum, ma gandesc eu ca daca coletele alea (ca deh, nu e numai al meu in situatia asta) stau de vineri in depozit, adica de 4 zile deja, chiar nu s-a putut face actualizarea datelor in tot acest timp? Si un porumbel voiajor ajungea in timpul asta.

Sunt foarte dezamagita de aceasta experienta. Inteleg erorile si intarzierile, se intampla, si eu lucrez cu posta si firmele de curierat si stiu ca se mai intampla. Ce nu mi se pare ok este modul in care gestioneaza ei situatia. Eu, ca si client care le-a dat deja o suma frumusica, mi-am facut o gramada de nervi si am pierdut deja aproape o ora dand telefoane si incercand sa aflu ce s-a intamplat cu coletul respectiv. Mai mult, atunci cand un reprezentant al companiei imi spune ca va rezolva problema si ma va suna inapoi, atunci ma astept sa se intample lucrul acesta.

Nu inghit scuza cu “e abia deschis magazinul”. Au experienta in atatea alte tari, mi-e greu sa cred ca in Romania lucrurile stau diferit.

Sincer, nu prea-mi mai arde sa fac vreo comanda la ei…

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail

13 Comments

  1. Delia
    Apr 7, 2015

    Eu am comandat cate ceva pe site-ul lor pe 1 aprilie. Astazi mi-a fost livrat coletul. Destul de ok… Sa vedem cum stau cu retururile…. 🙂

    • Epurica
      Apr 7, 2015

      Eu nu am neaparat o problema cu timpul de livrare ci cu faptul ca tot eu trebuie sa sun sa ma interesez si sa ii rog sa rezolve problema, iar ei sa ma ignore cu succes!

      • Delia
        Apr 7, 2015

        Da, asta e intr-adevar frustrant. Sa speram ca e o greseala de inceput si ca pe viitor n-o sa mai apara astfel de situatii.

  2. coco
    Apr 7, 2015

    Your message…
    dezamagitor, clar! poate se vor redresa!!

  3. Maya Secret
    Apr 7, 2015

    Si cand va costa transportul 17 lei si returul inca 5, ca nu toate pot fi perfecte, plus intarzierile de rigoare, atunci sa te tii. Am vrut si eu sa comand, dar mai bine stau in banca mea.

  4. ale
    Apr 9, 2015

    Am avut aceeasi experienta cu ei, doar ca eu am decis sa platesc la primirea coletului. Comanda mea a fost confirmata lunea trecuta, dar linkul de tracking a inceput sa functioneze abia vineri. Comanda am primit-o miercuri, adica in 8 zile lucratoare.
    Din acest motiv, si din cauza ca procesul de retur mi se pare incalcit, si nu destul de bine documentat pe site, nu voi mai comanda pe viitor. Daca primeau retur de produse in magazin, cum se intampla la zara, bershka, etc, ar fi fost altceva, dar asa nu mi se pare ca se merita stresul.
    Nu mai zic nimic de site in sine.. sa nu poti filtra produsele dupa marime, sa nu ai search.. per total mi-au lasat o impresie proasta, desi eram client fidel in magazinele fizice.

  5. Florina
    Jun 3, 2015

    Your message…
    Ma bucur sa aud aceasta veste. am vazut si eu magazinul lor online si este foarte ok din puct de vedere al structurarii siteului si informatiile existente pe el. Poze de calitate etc. Singurul inconvenient (nu stiu daca ati observat si voi) , nu exita un buton de cautare. De exemplu daca vrei sa cauti ceva…dar sper ca va fi implementat in curand pt ca este foarte necesar pentru orice magazin online modern.

  6. Iulia
    Jul 12, 2015

    Buna!

    Am achizionat un produs recent de pe acest site si am ales sa achit online, cand m-am uitat pe extras, in loc de 84 de lei mi s-a retras suma de 88 de lei,fiind precizat ceva de valoarea in euro. Eram curioasa daca acest lucru l-ai observat si tu. Le-am scris si astept un raspuns, nu mi se pare ok sa nu se precizeze macar ceva in acest sens.

    Multumesc,
    Iulia

    • Epurica
      Jul 14, 2015

      Salut Iulia,
      Din pacate nu cred ca am verificat extrasul la momentul respectiv asa ca nu stiu sa-ti spun. Sa ne spui si noua ce raspuns ti-au dat cei de la HM, nici mie nu mi se pare fair sa taxeze mai mult.

  7. Necula
    Mar 12, 2016

    Your message…
    Am cumparat o geaca de iarna de la H&M din aceea lunga cu lana pe dinauntrul glugii iar culoarea este verde inchis, m.a costat in jur de 250ron. Vreau sa spun ca la aproximativ doua spt dupa a inceput sa miroasa materialul din care este facuta foarte urat. Si de atunci eu mi.am spalat geaca de iarna din spt in spt fiindca atunci cand se duce efectul spalarii apre iar mirosul acela insuportabil. Am incercat cu extra balsam si cu detoate. Nu stiu cum sa fac. Care ar fi cauza?

    • Epurica
      Mar 18, 2016

      Din pacate nu stiu ce sa iti spun 🙁 O sugestie ar fi sa le trimiti un mail sa le spui problema, poate e ceva in neregula cu materialul sau poate vopseaua textila face o reactie cu ceva.

  8. eva
    Apr 12, 2016

    Your message…
    mersi mult , ca am aflat cu ce firma ajunge la mine, am verificat si ii in tranzit spre Bistrita. la mine o durat o saptamana de la comandare pana la livrare.

  9. Laura
    Feb 3, 2017

    Am comandat des. De unele produse sunt multumita, de altele mai putin, mai ales pentru ca marimile nu se potrivesc. De obicei imi vine S, dar uneori S e mare sau mic….
    Dincolo de asta, sunt foarte nemultumita de politica de retur.Se plateste returul, ok ( chit ca la altii e gratuit), dar MI-AU TRAS SI DIN BANI. Mi-au retinut 20% pe motiv ca lipsea formularul de retur, pe care stiu sigur ca l-am pus in colet. Ce pot face?!
    Am sa fiu mai rezervata pe viitor cand e vorba de HM.

Submit a Comment